Your Everyday Circus

Lancering Mercedes-Benz V-Klasse en Vito

De Mercedes-Benz V-Klasse en Vito zijn ‘Your Everyday Circus’. Dat was de boodschap die Groep VDH Mercedes-Benz wou meegeven aan haar cliënteel tijdens een uniek lanceringsevent. Dankzij een prachtige facelift zijn deze twee Mercedes-Benz modellen ware blikvangers op de baan. Enerzijds bieden ze comfort voor het hele gezin, een grote familie kan namelijk soms een beetje aanvoelen als een circus. Anderzijds zijn de nieuwe Mercedes-Benz V-Klasse en Vito perfect afgestemd op de eisen van het dagelijkse professionele leven, dat soms ook een beetje een circus kan zijn. Kortom, ze vormen ‘Your Everyday Circus’ in de brede zin van het woord.

Het doel van dit event was vooral om de meerwaarde van deze concessiehouder op een ludieke manier in de kijker te zetten. Groep VDH Mercedes-Benz wou de mensen warm maken voor de nieuwe gefacelifte modellen en hun voordelen duidelijk in de kijker zetten om zo meer testritten en verkoop te realiseren. Dat doel vormde de rode draad bij de organisatie van dit evenement.

Thematische inkleding op maat

Voor dit uniek lanceringsevent werd de Bloemfabriek in Geel omgetoverd tot een ware eyecatcher. Buiten speelde een pianist live muziek op een ingebouwde piano in een Marco Polo wagen. Binnen zorgden de opvallende kleuren en de vier meter grote opblaasbare bloemen voor een memorabel circusachtig decor. Midden in de zaal stond een gefacelifte Mercedes-Benz V-Klasse met een geheimzinnig zwart doek over. Ook buiten stonden er verschillende vernieuwde modellen klaar om onthuld te worden. Alle klanten van Groep VDH werden bij aankomst enthousiast begroet door de circusdirecteur en kregen één jeton om in een grijpmachine hun eigen goodie te grijpen. De circussfeer zat dus al van begin af aan goed.

Na een hapje, een drankje en een geanimeerde welkomstspeech van General Manager Peter Duyck kon de show echt beginnen. De lichten gingen uit, de moving heads brachten spektakel en door de boxen klonk een eigen mix van ‘Blinding lights’. Het geheimzinnige zwarte doek gleed langzaam van de wagen die in het midden van de zaal stond en op het juiste moment gingen de deuren open. Tot ieders grote verbazing kwamen er verschillende dansers uit de gefacelifte Mercedes-Benz V-Klasse. De dansers brachten een unieke dansshow rond de wagen en zorgden zo voor een wauw-effect bij alle aanwezigen. Na de voorstelling konden de gasten alle wagens binnen en buiten van dichterbij gaan bekijken.

Een schot in de roos

De vraag van Groep VDH was duidelijk: ‘Creëer een memorabel lanceringsevent waarbij je het doelpubliek warm maakt voor de nieuwe gefacelifte Mercedes-Benz modellen.’ Door gedurende de avond de sfeer zodanig op te bouwen en af te sluiten met een knaller van een verrassing was het publiek laaiend enthousiast. Het event bleef nog lang top of mind en ook de cijfers waren heel succesvol. 35% meer mensen dan initieel gedacht schreven zich in voor de lancering en op het einde van de avond registreerden heel wat aanwezigen zich voor een testrit of een effectieve aankoop.

Let’s connect

Jouw volgend bedrijfsevenement met Event Market organiseren? Dat kan! Contacteer ons en wij bespreken samen met jou de mogelijkheden.

1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder